@article{oai:kobe-tokiwa.repo.nii.ac.jp:00001149, author = {戸川, 晃子 and TOGAWA, Akiko}, issue = {14}, journal = {神戸常盤大学紀要, Bulletin of Kobe Tokiwa University}, month = {Mar}, note = {The author seeks to create an efficient and effective piano-teaching method for beginner players through the "verbalization" (i.e., adding words to) of musical notes. In this practice, the author focused on the acquisition of rhythm through the verbalization of musical notes. The author asked students studying how to play the piano to verbalize musical notes, and selected what appeared to be the most suitable work from the submissions. Students then pronounced the words in the notes, and clapped with the beat. The results of this practice demonstrated the possibility of learning rhythm through the verbalization of musical notes., 「音符の言語化」を活用し、ピアノ初学者における効率的かつ効果的なピアノ教授法の確立を目指している。本研究では、「音符の言語化」によるリズム習得に着目した。学生に「音符の言語化」を提案し、提出されたことばの中から正しいと思われるものを専門家によって抽出し、再度学生はそのことばを発音しながら手拍子を行った。実践の結果、「音符の言語化」によるリズム習得の可能性が示唆された。}, pages = {70--74}, title = {「音符の言語化」によるリズム習得の可能性}, year = {2021}, yomi = {トガワ, アキコ} }