ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 神戸常盤大学紀要 Online ISSN:2188-4781
  2. 第13号(2020)

細胞診断学の学修におけるデジタル教材とアナログ教材の比較 : 細胞検査士資格認定試験一次試験の筆記試験対策

https://doi.org/10.20608/00001103
https://doi.org/10.20608/00001103
c8f4afe6-f567-41a4-aa27-c79246ef7ee2
名前 / ファイル ライセンス アクション
Bulletin13_16.pdf Bulletin13_16.pdf (4.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-03-31
タイトル
タイトル 細胞診断学の学修におけるデジタル教材とアナログ教材の比較 : 細胞検査士資格認定試験一次試験の筆記試験対策
タイトル
タイトル A comparative study of digital and analog learning materials in learning cytodiagnosis : Preparation for written examination of primary stage for qualification examination
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 細胞診断学
キーワード
主題 筆記試験対策
キーワード
主題 デジタル教材
キーワード
主題 アナログ(紙)教材
キーワード
主題 cytodiagnosis
キーワード
主題 preparation for written examination
キーワード
主題 digital learning materials
キーワード
主題 analog learning materials
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20608/00001103
ID登録タイプ JaLC
著者 佐野, 太亮

× 佐野, 太亮

佐野, 太亮

ja-Kana サノ, ダイスケ

Search repository
布引, 治

× 布引, 治

布引, 治

ja-Kana ヌノビキ, オサム

Search repository
中田, 康夫

× 中田, 康夫

中田, 康夫

ja-Kana ナカタ, ヤスオ

Search repository
高松, 邦彦

× 高松, 邦彦

高松, 邦彦

ja-Kana タカマツ, クニヒコ

Search repository
畠, 榮

× 畠, 榮

畠, 榮

ja-Kana ハタ, サカエ

Search repository
SANO, Daisuke

× SANO, Daisuke

en SANO, Daisuke

Search repository
NUNOBIKI, Osamu

× NUNOBIKI, Osamu

en NUNOBIKI, Osamu

Search repository
NAKATA, Yasuo

× NAKATA, Yasuo

en NAKATA, Yasuo

Search repository
TAKAMATSU, Kunihiko

× TAKAMATSU, Kunihiko

en TAKAMATSU, Kunihiko

Search repository
HATA, Sakae

× HATA, Sakae

en HATA, Sakae

Search repository
抄録
内容記述 本研究は、同一のテーマに対するデジタル教材とアナログ教材が、学修効果・学修意欲の向上や教育の質の向上にどの程度寄与するかについて明らかにすることを目的とした。クロスオーバーデザインでデータ収集を行い、デジタル教材で学修した群とアナログ教材で学修した群の小テストならびに総括テストの点数を比較した。また、両教材に対する受け止め方・意見・考えを調べるために、25項目の形詞対からなるセマンティック・ディファレンシャル法による質問紙(以下、25SDQ)と自由記述式質問紙調査も実施した。その結果、すべてのテスト結果において、両群間に有意差は認められなかった。25SDQの中央値では「有用な」「満足な」「貴重な」など9項目において、デジタル教材に対して肯定的な意見が認められたが、自由記述では両教材の長所と短所はコインの裏表のような関係にあり、そのためか学びの助けとなった教材については半々に回答が分かれた。
抄録(英)
内容記述 The purpose of this study was to clarify the extent to which digital learning materials and analog learning materials on the same theme contributed to providing a convenient environment for students, improving learning effectiveness and motivation, and improving the quality of education. In this study, we collected data through a crossover design and compared the scores of quizzes and general tests of the group that studied with digital learning materials and the group that studied with analog learning materials. We also administered a semantic differential questionnaire consisting of 2 5 adjective pairs (25SDQ) and a free description questionnaire survey. As a result, there was no significant difference between the two groups in all test results. In the median of the 25SDQ, positive opinions were recognized for digital teaching materials in nine items, including, for example, “useful,” “satisfactory,” and “precious.” However, in the free description, the strengths and weaknesses of both learning materials related to one another like two sides of a coin. Maybe due to this, the answer to which materials were useful for students was divided in half.
書誌情報 神戸常盤大学紀要
en : Bulletin of Kobe Tokiwa University

号 13, p. 136-148, 発行日 2020-03-31
出版者
出版者 神戸常盤大学・神戸常盤大学短期大学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18845487
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:15:57.146106
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3