ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 神戸常盤大学紀要 Online ISSN:2188-4781
  2. 第10号(2017)

教職協働による教学マネジメント改革の理念構築~まなびの re:デザイン~

https://doi.org/10.20608/00000388
https://doi.org/10.20608/00000388
ecd4c0a6-6e14-41d3-b5f4-a901c684ba05
名前 / ファイル ライセンス アクション
Bulletin10_06.pdf Bulletin10_06.pdf (2.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-31
タイトル
タイトル 教職協働による教学マネジメント改革の理念構築~まなびの re:デザイン~
タイトル
タイトル Innovate the management of teaching and learning at our own university through collaboration between academic faculty and administrative staff
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 教職協働
キーワード
主題 教学マネジメント改革
キーワード
主題 理念構築
キーワード
主題 ポリシー
キーワード
主題 コンピテンシー
キーワード
主題 collaboration
キーワード
主題 innovation of the management of teaching and leraning
キーワード
主題 idea-building
キーワード
主題 policy
キーワード
主題 competency
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20608/00000388
ID登録タイプ JaLC
著者 桐村, 豪文

× 桐村, 豪文

桐村, 豪文

ja-Kana キリムラ, タカフミ

Search repository
高松, 邦彦

× 高松, 邦彦

高松, 邦彦

ja-Kana タカマツ, クニヒコ

Search repository
伴仲, 謙欣

× 伴仲, 謙欣

伴仲, 謙欣

ja-Kana バンナカ, ケンヤ

Search repository
野田, 育宏

× 野田, 育宏

野田, 育宏

ja-Kana ノダ, イクヒロ

Search repository
光成, 研一郎

× 光成, 研一郎

光成, 研一郎

ja-Kana ミツナリ, ケンイチロウ

Search repository
中田, 康夫

× 中田, 康夫

中田, 康夫

ja-Kana ナカタ, ヤスオ

Search repository
KIRIMURA, Takafumi

× KIRIMURA, Takafumi

en KIRIMURA, Takafumi

Search repository
TAKAMATSU, Kunihiko

× TAKAMATSU, Kunihiko

en TAKAMATSU, Kunihiko

Search repository
BANNAKA, Kenya

× BANNAKA, Kenya

en BANNAKA, Kenya

Search repository
NODA, Ikuhiro

× NODA, Ikuhiro

en NODA, Ikuhiro

Search repository
MITSUNARI, Kenichiro

× MITSUNARI, Kenichiro

en MITSUNARI, Kenichiro

Search repository
NAKATA, Yasuo

× NAKATA, Yasuo

en NAKATA, Yasuo

Search repository
抄録
内容記述 大学改革待ったなしの状況であり、その中で教職協働の必要性に対する認識が広まっている。今回、教職協働の取り組みを通じて本学の教学マネジメント改革の理念構築を行った。その結果、本学の建学の精神と「理性と感性を兼ね備えた専門職業人の育成」という言葉を核としながら「ときわ教育目標」を作成し、またそれをもとに「アドミッション・ポリシー」「カリキュラム・ポリシー」「ディプロマ・ポリシー」の3つのポリシーに加え、「アセスメント・ポリシー」ならびに我が国で初めて提唱することになった「ステューデント・サポート・ポリシー」を含めた5つのポリシー、さらには本学の学修全体をとおして獲得すべき力を具体的に列挙した「ときわコンピテンシー」からなる【まなびのre:デザイン】を構築するに至った。
抄録(英)
内容記述 This paper discusses idea-building through collaboration amongst faculty at institutions of learning. Particularly, as a case study, and in an effort to improve the management at our own university, we attempted to conceptualize this topic from the perspective of collaboration between academic faculty and administrative staff. We were able to evaluate the school’s management in its entirety, and developed a system of exercises to determine how management can improve with greater collaboration between academic faculty and administrative staff. This idea comprises of five policies, along with competency-based educational goals. The five policies are: the diploma policy, the admission policy, the curriculum policy, the assessment policy, and the student support policy. The student support policy is a novel and remarkable concept in the universities of Japan.
書誌情報 神戸常盤大学紀要
en : Bulletin of Kobe Tokiwa University

号 10, p. 23-32, 発行日 2017-03-31
出版者
出版者 神戸常盤大学・神戸常盤大学短期大学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21884781
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:17:09.529349
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3