ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 神戸常盤大学紀要 Online ISSN:2188-4781
  2. 第7号(2014)

「言葉の使い方を振り返る力」を育てる学習指導 -小学校国語科におけるロールプレイの活用-

https://kobe-tokiwa.repo.nii.ac.jp/records/479
https://kobe-tokiwa.repo.nii.ac.jp/records/479
8c5e329d-6076-465b-a0d0-58e05a41dbfa
名前 / ファイル ライセンス アクション
Bulletin07_09.pdf Bulletin07_09.pdf (2.1 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-09-08
タイトル
タイトル 「言葉の使い方を振り返る力」を育てる学習指導 -小学校国語科におけるロールプレイの活用-
タイトル
タイトル A Guidance Plan for Developing the Skill of Reviewing Word Use - The use of role plays in primary school Japanese class
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 小学校
キーワード
主題Scheme Other
主題 国語科
キーワード
主題Scheme Other
主題 ロールプレイ
キーワード
主題Scheme Other
主題 伝え合い
キーワード
主題Scheme Other
主題 振り返り
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12442114
論文名よみ
タイトル コトバ ノ ツカイカタ オ フリカエル チカラ オ ソダテル ガクシュウ シドウ ショウガッコウ コクゴカ ニ オケル ロールプレイ ノ カツヨウ
著者 牛頭, 哲宏

× 牛頭, 哲宏

牛頭, 哲宏

ja-Kana ゴズ, テツヒロ

Search repository
GOZU, Tetsuhiro

× GOZU, Tetsuhiro

en GOZU, Tetsuhiro

Search repository
著者所属(日)
神戸常盤大学教育学部こども教育学科
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 報告
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Report
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿の目的は、小学校国語科の授業においてロールプレイを用いた言語活動を行い、実践の意義と課題を考察することにある。ロールプレイとは、役割演技とも言われ、ロールカードによって与えられた役割や状況に応じた会話で演じる活動である。他者との会話を演じ、その活動を、教師や友達、自分自身の振り返りによって評価することにより、自分のコミュニケーションのあり方や良さを意識させ、それをクラス全員に共有させることがねらいである。そのためには、授業計画・伝え合い・振り返りという三つの要件が必要である。本論ではこの三つの要件を柱に据え「言葉の学びを振り返る力を育てる学習指導の要件」の有効性について検証していく。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this paper is to discuss role plays in primary school Japanese classes and its use as a linguistic activity as well as the purpose and challenges of its actual practice. A role play is an activity where one acts out a conversation according to a given role and situation depending on the given role card. The purpose is whole class participation by increasing awareness of the whole concept and the benefit of communication through the assessment of reviewing interactions with teachers, friends and oneself. For this purpose there are three requirements, lesson planning, communication and reviewing. In this paper, having these three requirements as the pillars, it will examine the validation and the effectiveness of this guidance plan for developing the skill of reviewing word use.
書誌情報 神戸常盤大学紀要
en : Bulletin of Kobe Tokiwa University

号 7, p. 75-85, 発行日 2014-03-31
URL
識別子 http://bulletin.kobe-tokiwa.ac.jp/_src/643/p0758b8d93aa93n8dg.pdf | http://bulletin.kobe-tokiwa.ac.jp/_src/643/p0758b8d93aa93n8dg.pdf
識別子タイプ URI
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 11
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00009208519
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21884781
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:23:19.970862
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3