ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 神戸常盤短期大学紀要
  2. 第29号(2007)

短期大学における2年課程(通信制)の教育の意義と課題

https://kobe-tokiwa.repo.nii.ac.jp/records/863
https://kobe-tokiwa.repo.nii.ac.jp/records/863
75c63011-1b73-4179-9e4e-eb289d1af97e
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005171307.pdf KJ00005171307.pdf (1.0 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-06-28
タイトル
タイトル 短期大学における2年課程(通信制)の教育の意義と課題
タイトル
タイトル Educational Significance and Subject of a Two-Year Correspondence Course at a Junior College
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00086273
論文名よみ
タイトル タンキ ダイガク ニ オケル 2ネンセイ カテイ ツウシンセイ ノ キョウイク ノ イギ ト カダイ
著者 長尾, 厚子

× 長尾, 厚子

長尾, 厚子

ja-Kana ナガオ, アツコ

Search repository
河野, 益美

× 河野, 益美

河野, 益美

ja-Kana コウノ, マスミ

Search repository
金川, 治美

× 金川, 治美

金川, 治美

ja-Kana カネガワ, ハルミ

Search repository
島内, 敦子

× 島内, 敦子

島内, 敦子

ja-Kana シマノウチ, アツコ

Search repository
NAGAO, Atsuko

× NAGAO, Atsuko

en NAGAO, Atsuko

Search repository
KONO, Masumi

× KONO, Masumi

en KONO, Masumi

Search repository
KANEGAWA, Harumi

× KANEGAWA, Harumi

en KANEGAWA, Harumi

Search repository
SHIMANOUCHI, Atsuko

× SHIMANOUCHI, Atsuko

en SHIMANOUCHI, Atsuko

Search repository
著者所属(日)
神戸常盤短期大学
著者所属(日)
神戸常盤短期大学
著者所属(日)
神戸常盤短期大学
著者所属(日)
神戸常盤短期大学
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 原著
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 平成16年3月に看護学校養成所指定規則が改正し、2年課程(通信制)の教育課程が提示され、翌17年に本学看護学科に通信制課程が開設された。平成19年には全国で20校となったが、本学はその中で唯一短期大学としての教育機関である。そこで、第1期生の卒業時の質問紙調査の結果を踏まえ、あらためて短期大学における2年課程(通信制)の教育の意義と課題について明らかにした。調査結果から、第1期生が2年間の通信教育で、看護学を新しく学び、看護の専門性の理解とともに看護観を大きく変化させ、自信や誇りを持って看護実践に臨んでいることが明らかになった。また、卒業後の進路に活路を見いだし、学びの継続を考えている。この制度の目的である「質の高い看護を提供できる看護実践者として、施設や地域で活躍できる人材の育成」や、短期大学として社会人を対象とする教育の使命としてのリカレント教育や生涯教育としての役割を果たすことに本学の意義があると考える。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In March 2004, with the revision of the specific rules and regulation concerning nursing training school, a two-year correspondence course was set up, and in the following year a correspondence course was established in our school's nursing curriculum. As of the year 2007, throughout the country there are twenty schools that have established this course and, among them, our school is the only junior college. On the basis of studying questionnaires filled out at the time of the graduation by those students who took the course for the first time, what we have clarified here are the educational significance and agenda in a two-year nursing correspondence course. It has become clear that, through the two-year correspondence education, these students have studied nursing anew and, with an understanding of the professionalism involved in nursing and great transformation in their sense of nursing, are endeavoring to practice nursing with confidence and pride. They also seek a path for their life in making progress after graduation and are thinking about continuing their education. We believe the purpose of our school to be "the training of human beings who can provide high-quality nursing as nursing practitioners and can flourish institutionally and regionally" and fulfilling the function of recurrent and lifetime education as part of a junior-college mission to target members of our society.
書誌情報 神戸常盤短期大学紀要
en : Bulletin of Kobe Tokiwa College

巻 29, p. 13-23, 発行日 2008-03-10
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 6
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00005171307
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03899578
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:14:58.264662
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3