ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 神戸常盤大学紀要 Online ISSN:2188-4781
  2. 第12号(2019)

「チーム医療」「チーム学校」を念頭においた初年次教育 : 初年次教育科目「まなぶる➤ときわびとⅠ」への“チームビルディング”の手法の導入

https://doi.org/10.20608/00001040
https://doi.org/10.20608/00001040
4c666052-29bf-4d18-a614-99b8bc6fdd6f
名前 / ファイル ライセンス アクション
Bulletin12_09.pdf Bulletin12_09.pdf (3.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-03-31
タイトル
タイトル 「チーム医療」「チーム学校」を念頭においた初年次教育 : 初年次教育科目「まなぶる➤ときわびとⅠ」への“チームビルディング”の手法の導入
タイトル
タイトル The First-Year Experience with "Team Medicine" and "Team Education at School" in Mind
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 組織開発
キーワード
主題 チームビルディング
キーワード
主題 チーム医療
キーワード
主題 チーム学校
キーワード
主題 初年次教育
キーワード
主題 Organizational development
キーワード
主題 first-year experience
キーワード
主題 team building
キーワード
主題 facilitation
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20608/00001040
ID登録タイプ JaLC
著者 伴仲, 謙欣

× 伴仲, 謙欣

伴仲, 謙欣

ja-Kana バンナカ, ケンヤ

Search repository
高松, 邦彦

× 高松, 邦彦

高松, 邦彦

ja-Kana タカマツ, クニヒコ

Search repository
川﨑, 弘也

× 川﨑, 弘也

川﨑, 弘也

ja-Kana カワサキ, ヒロヤ

Search repository
近藤, みづき

× 近藤, みづき

近藤, みづき

ja-Kana コンドウ, ミヅキ

Search repository
溝越, 祐志

× 溝越, 祐志

溝越, 祐志

ja-Kana ミゾコシ, ユウジ

Search repository
三浦, 真希子

× 三浦, 真希子

三浦, 真希子

ja-Kana ミウラ, マキコ

Search repository
光成, 研一郎

× 光成, 研一郎

光成, 研一郎

ja-Kana ミツナリ, ケンイチロウ

Search repository
中田, 康夫

× 中田, 康夫

中田, 康夫

ja-Kana ナカタ, ヤスオ

Search repository
BANNAKA, Kenya

× BANNAKA, Kenya

en BANNAKA, Kenya

Search repository
TAKAMATSU, Kunihiko

× TAKAMATSU, Kunihiko

en TAKAMATSU, Kunihiko

Search repository
KAWASAKI, Hiroya

× KAWASAKI, Hiroya

en KAWASAKI, Hiroya

Search repository
KONDO, Mizuki

× KONDO, Mizuki

en KONDO, Mizuki

Search repository
MIZOKOSHI, Yuji

× MIZOKOSHI, Yuji

en MIZOKOSHI, Yuji

Search repository
MIURA, Makiko

× MIURA, Makiko

en MIURA, Makiko

Search repository
MITSUNARI, Kenichiro

× MITSUNARI, Kenichiro

en MITSUNARI, Kenichiro

Search repository
NAKATA, Yasuo

× NAKATA, Yasuo

en NAKATA, Yasuo

Search repository
抄録
内容記述 本学を構成する4つの学科(医療検査学科、看護学科、こども教育学科、口腔保健学科)の学生は、将来の“チーム医療”や“チーム学校”の担い手となるべく、チームで協力・協調・協働できうる能力の獲得が極めて重要である。そのため、2018 年度に初年次教育科目である「まなぶるときわびとⅠ」に“組織開発”の手法の1 つである“チームビルディング”の手法を組み込んだ授業展開を行った。この教育効果を明らかにするために、学生が提出した授業後レポートをテキストマイニングの手法を用いて分析した。その結果、入学初期段階における学生の「他者理解の促進」と「他者との関わりをとおした自己理解の深化」が示唆された。
抄録(英)
内容記述 Kobe Tokiwa University's four departments (medical technology, nursing, child education, and dental hygiene) require students to gain strong abilities in team collaboration and cooperation in preparation for future tea m medical care or school. Therefore, in 2018, the university implemented a first-year experience (FYE) program that incorporated "Team Building" which is one of the organizational development approach into the conventional human resource development approach. To estimate the effectiveness of the organizational development approach in FYE, we analyzed and compared the interim data that were reported on students in 2017 and 2018 using a text mining method. Results suggest that it is possible to "deepen self-understanding" and "cooperate in others' self-understanding" at a nearly stage in a student's enrollment.
書誌情報 神戸常盤大学紀要
en : Bulletin of Kobe Tokiwa University

号 12, p. 47-56, 発行日 2019-03-31
出版者
出版者 神戸常盤大学・神戸常盤大学短期大学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18845487
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:16:15.829483
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3